ATTOMA

Réseaux Sociaux

Challenge

 

The Attoma agency was acquired in 2019 by the European Assist Digital group.

The idea was both to continue communicating the agency’s expertise on LinkedIn but also to accompany the change to Assist Digital’s new identity, while continuing to advocate the agency’s values and their vision

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SOLUTION

 

In parallel with the usual communication on LinkedIn: communication on events, employees, expertise, we created a communication campaign on the change of identity.

It consisted of presenting the new visual identity, events in partnership with the group, and a new website to raise awareness of the new identity among subscribers to the LinkedIn account.

Challenge

L’agence Attoma a été racheté en 2019 par le groupe européen Assist Digital.

L’idée était à la fois de continuer de communiquer l’expertise de l’agence sur LinkedIn mais également d’accompagner le changement vers la nouvelle identité d’Assist Digital, tout en continuant de prôner les valeurs de l’agence et leur vision.

SOLUTION

En parallèle de la communication habituelle sur LinkedIn : communication sur des événements, les employés, l’expertise, nous avons crée une campagne de communication sur le changement d’identité.

Elle consistait en la présentation de la nouvelle identité visuelle, événements en partenariat avec le groupe, nouveau site internet afin de sensibiliser les abonnés sur le compte LinkedIn à cette nouvelle identité.