Workdose

Social Media Management, Visual Identity

Challenge

 

Workdose is a digital marketing agency based in Paris. Through its unique method, La Recette, and its innovative expertise, the agency enables entrepreneurs to take their brand to the top thanks to their vision and values.

The challenge of our collaboration with Workdose was to create a distinctive visual identity and a powerful communication strategy on social networks, while positioning them as a thoughtful and sustainable option for those who want to make their brand the obvious choice for their customers.

SOLUTION

 

Workdose’s primary objective was to establish itself as the reference in digital marketing, offering quality services with a unique approach. We therefore created a refined visual identity, symbolizing innovation and modernity. Minimalist color choices, often in black or white, reinforce elegance and reflect the refined design and quality associated with the brand.

The brand’s social networking strategy is characterised by a pure, captivating approach. With a focus on carefully crafted visuals, concise descriptions and educational content that never fails to keep its audience engaged.

 

Challenge

Workdose est une agence de marketing digital basée à Paris. Au travers de sa méthode unique, la Recette, et de son expertise innovante, l’agence permet aux entrepreneurs de porter leur marque jusqu’au sommet grâce à leur vision et leurs valeurs.

Le défi de notre collaboration avec Workdose était de créer une identité visuelle distinctive et une stratégie de communication percutante sur les réseaux-sociaux tout en les positionnant comme une option réfléchie et durable pour ceux qui souhaitent faire de leur marque le choix évident pour leurs clients.

SOLUTION 

L’objectif premier de Workdose était de s’imposer comme la référence en termes de marketing digital en proposant des services de qualité à la méthode unique. Nous avons ainsi crée une identité visuelle épurée, symbolisant l’innovation et la modernité. Les choix de couleurs minimalistes, souvent en noir ou en blanc, renforcent l’élégance et reflète le design raffiné et la qualité associés à la marque.

Concernant la stratégie mise en place sur les réseaux-sociaux, elle se caractérise par une approche épurée et captivante. En mettant l’accent sur des visuels soigneusement conçus, des descriptions concises et des contenus à caractère éducatif qui ne cessent de maintenir l’engagement pour son audience. 

Carte de visite de l'agence